michaelenmarina.reismee.nl

Vilnius

Wat we moeten verwachten van Vilnius weten we niet echt. Ik kan er met de boekjes niet echt een beeld van krijgen. Ook bij deze stad besluiten we gewoon te gaan en dan zien we wel.

We parkeren ergens dicht bij het centrum maar wat we onderweg allemaal zien, echt zo oostblok. Niet echt heel mooi. Na een beetje lopen vinden we dan wel wat mooie gebouwen maar het mist de echt flair die Riga en Tallinn wel hebben.

Wat we dan wel zien is een bakker en aangezien we nog niet gegeten hebben gaan we graag naar binnen. Het ziet er allemaal heerlijk uit en het ruikt geweldig. We nemen drie dingen mee. Een cheescake stukje (citroen), een croissant gevuld met een soort yoghurtcrème en een enorme koffiekoek met vruchten, noten en honing. Een behoorlijk ontbijt.

We lopen verder de stad in en zien een hoop kerken. Deze stad heeft meer dan 40 kerken, echt heel veel dus. Niet gek dat je er zoveel ziet.

Na wat foto's maken en in wat winkeltjes kijken gaan we zitten bij een Griek om wat te eten. De prijzen zijn niet echt Litouws, meer Nederlands, niet echt super. Het eten wat we krijgen is ook niet echt geweldig. We krijgen hier een beetje het idee dat de toerist een beetje een poot wordt uitgedraaid, tenminste ze proberen het allemaal. De sfeer is niet relaxed hier, dus niet echt iets voor een weekendje weg. Dit is een stad die op de lijst komt van, als je in de buurt bent dan kan je het doen, maar ik zou er zeker niet echt voor omrijden.

Wat wel leuk is om te melden is dat de rest van Litouwen, het landschap bijvoorbeeld weer veel leuker is dan dat van Letland. Dus het is maar net waar je voor gaat.

Nu zit ik op de camping het verhaal te typen. Ik ga straks proberen om het internet bij te werken maar het is niet gemakkelijk hier. Als het leuk dan zal ik ook gelijk de marsepein foto plaatsen. En Michael en ik zijn best bereid om bij iemand de roosjes te komen maar maken als diegene voor de marsepein zorgt (en wij ook marsepein mogen opeten natuurlijk).

Morgen gaan we naar Polen.

Yvon

Soms kan iets tegenvallen, terwijl je er een verwachting bij hebt. Je hebt het in iedergeval gezien, toch ? Nou wat een koffiekoek zeg....eer je honger had, duurde het zeker wel weer ff.
Goede reis naar Polen !

roosjes

het is al met al een belevenis