michaelenmarina.reismee.nl

Naar Frederiksborg en verder....

Na lekker te hebben geslapen en een ontbijtje in het hotel gaan we op pad. Vandaag naar Frederiksborg. Dit is een kasteel, tenminste eigenlijk het oude paleis van de koninklijke familie van Denemarken.

Het is een enorm gebouw met nog een veel grotere tuin. De tuin is ook gerestaureerd naar de oude Barok stijl, het is heel mooi om te zien.

Eenmaal in het paleis kom je ogen te kort. Er staat zo ontzettend veel dat je de helft niet eens opvalt. Het is een prachtige collectie waardoor je echt een idee krijgt hoe het leven toen was. In de audientie kamer is er bijvoorbeeld een lift ingebouwd voor de koning, wel onder een luik zodat niemand wist dat die er zat natuurlijk.

Na drie rond te hebben gelopen in het kasteel hebben we een rondje tuin gemaakt. Ook dit was de moeite waard.

Omdat we het intussen behoorlijk warm hadden, besloten we om nog even langs de kust te gaan. Even pootje baden wil wel eens helpen om af te koelen. Het was heerlijk. Na een half uurtje in het water konden we er weer tegenaan.

We moesten terug naar het hotel, we moesten natuurlijk wel op tijd, want Michael wil de finale van het WK zien natuurlijk.

Morgen staat Kopenhagen op het programma en dan gaan we woensdag Zweden in. Als we internet blijven houden dan houden we jullie zo veel mogelijk op de hoogte. Bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe!

Groetjes uit Denemarken.

Yvon

Helaas, Spanje gewonnen, maar laat dat jullie reis niet bederven !. Mooi paleis ! Leuk zo om je reisweblog zo te volgen.

john en irene

Je moet ons toch maar vertellen als je terug bent wat je nou zat te fotograferen hoor. Zonder camera in je hand zou de pose toch raar ogen!

Wel heel mooi om te zien hoe goed het paleis nog bewaard is gebleven. Morgen gaan we een dagje Limburg doen, het wordt hier goed weer als het goed is. Hoe is het eten daar in Denemarken. Heb je al gekeken of ze er ook ander snoep hebben dat wij niet hebben?

Veel plezier kippies

de voevertjes

Hi hi

Nou super om te lezen, ben vandaag thuis aan het pakken voor ons trektocht door frankrijk, maar krijg toch ook steeds meer zin om het noorden eens te ontdekken...

Hoe is het eten daar? Versta je dat Deens een beetje, is eigenlijk gewoon een beetje anders nederlands praten he ...

enne als je straks in zweden bent zeg je:
Volkommen Ater, oftwel tot ziens!!
ra ra waar weet ik dat van ... ben benieuwd of je die gele/blauwe winkel nog gaat bezoeken daar ....

nou ik ga ook inpakken en groetjes daar!!!