michaelenmarina.reismee.nl

Op naar Letland

We gaan vandaag richting Riga, de hoofdstad van Letland. Als tussenstop staat Cesis op het programma aangezien daar een burcht staat uit de 15de eeuw. Het is wel een ruïne, maar nog wel toegankelijk.

Cesis is ongeveer 4,5 uur rijden, tja dat zijn we inmiddels wel gewend. Na een beetje rondrijden en goed kijken vinden we de burcht. Verder hebben we een hoop armoede gezien hier. Het parkeren is niet goed geregeld, uiteindelijk vinden we een straat redelijk in de buurt waar we de auto achterlaten.

Bij de kassa van de burcht kopen we ons kaartje. De vrouw zegt, hier om de hoek kan je de kaars pakken om mee te nemen zodat je licht hebt als je de toren beklimt. Is dat wat? Met kaarslicht een toren beklimmen, nou ik ben benieuwd.

Eerst vinden we de kerker. Michael moet natuurlijk het trapje af om even te gaan kijken. Mij niet gezien op teenslippers. Na de kerker lopen we om naar de hoofdingang. Het is een prachtige ruïne, echt in goede staat. Dat levert natuurlijk weer een aantal mooie foto's op.

Dan komen we bij een deur waar staat dat je kaarsjes aan moet doen. Dus dat doen we dan maar. Michael zegt na de eerste trap dat hij het kaarsje niet echt nodig heeft maar ik moet zeggen dat ik het wel prettig vond om te zien waar ik mijn voeten neer kon zeggen.

In de burcht zie je natuurlijk een hoop steen en zand. Maar het is wel mooi om gezien te hebben. We zijn dus niet voor niets een klein beetje omgereden.

Na de burcht gaan we door naar de camping die we op het oog hebben net buiten Riga. Inmiddels zijn we daar aangekomen. We staan nu dus weer helemaal alleen op deze camping. Het sanitair is wel beter dan op de vorige camping, warm water om af te wassen en een wasmachine. Dat is onderhand wel prettig. En niet te vergeten we hebben voor het eerst internet in de tent. Ik bedoel, dan sta je in Letland, echt in gat op een kleine camping met verder niemand om je heen en dan daar heb je internet in de tent. Het is toch best grappig.

Dus voor nu aan iedereen die onze verhalen nog steeds leest, groetjes uit Letland en tot snel!

Michael en Marina.

Yvon

Geniet nog ff van je vakantie...
We zijn zojuist terug uit Sao Miquel !

irene

Zo zie je maar weer dat niets is wat het lijkt. Internet in the middle of nowhere hahaha. Voor ons wel leuk om zo mee te leven met jullie avonturen. De kunst van zelf roosjes maken van marsepein krijgen we dat hier ook te zien of was dat a one time thing hahaha. O hoort niet hier thuis maar moet het ff zeggen. Ben op klantbezoek geweest alleen en het was WAANZINNIG LEUK.
Veel plezier nog kippies

pa en ma

ik heb nu al de reisverhalen gelezen gaaf hoor wat jullie allemaal zien en mee maken.
michael je had gelijk willem wist wat wifi was en deze jachthaven had het.
wij zijn nu in oosterhout alles gaat goed alleen het weer wat minder. Morgen gaan we fietsen.
groetjes en kijk uit