michaelenmarina.reismee.nl

Van Kopenhagen naar Leksand

Vandaag gaan we Denemarken achter ons laten. We moeten weer door en zweden staat als volgende op de lijst. We zijn begonnen aan de rit met het idee om in Olshammer te stoppen en de volgende dag door te rijden naar Falun.

Eenmaal in auto en een klein stukje onderweg zien we duidelijk dat het echt slecht weer is vandaag en dat kamperen in een nationaal park niet geschikt is. Om die reden, besluiten we in een keer door te rijden naar Falun, in ons geval wordt het Leksand, dichtbij Falun. Het is een lange rit maar het scheelt ons uiteindelijk weer een dag.

De reis gaat lekker en eenmaal aangekomen in Leksand vinden we vrij snel een camping. We worden direct aangesproken in het Nederlands. Grappig, de eigenaren zijn Nederlanders. Echt het maakt niet uit hoe ver je van huis bent, je komt ze overal tegen! Ze wonen hier nu zo'n 3,5 jaar en hebben het volgens ons wel naar hun zin. Het Zweeds gaat ze goed af in ieder geval.

We krijgen door wat de vrije plekken zijn en mogen even rondlopen om te kijken welke plek we willen. Na een mooie plek te hebben gevonden maken we de gegevens in orde. Net voor we voor het eerst onze tent willen gaan opzetten begint het te hozen. Dus we hebben nog even gewacht maar het zag er niet uit of het snel ging ophouden en we wilden toch ook nog ons eten maken en lekker slapen.

Dus regenjas aan, schoenen uit, diep adem halen en gaan. Daar gingen we dan. Gelukkig hadden thuis al een keer geoefend met de tent en wisten we een beetje wat waar moet, maar toch je hoopt dat je de eerste keer je tent op je gemakje kan opzetten.

Uiteindelijk staat de tent nog vrij snel en redelijk op de plek waar we wilden. Dus snel alle spullen erin zodat we kunnen eten en slapen. Alles staat vrij snel en met het slechte weer zijn we heel blij met onze 6 persoons tent, nu hebben we alle ruimte om lekker binnen te zitten.

De camping waar we staan is echt top. Het is een kleine camping (minder dan 40 plaatsen) en het is allemaal netjes verzorgd. Dus dat als eerste camping die we tegenkomen is wel positief.

Morgen gaan we op stap naar de kopermijnen en gaan we naar Nusnas.