michaelenmarina.reismee.nl

Oppdal

Vandaag pakken we onze spullen in, we zijn wel overtuigd dat we liever in de tent slapen dan nog een nacht in het hutje. Een douche is toch ook wel fijn.

We gaan vandaag eerst kijken bij Oppdal. De rit erheen is weer prachtig. We zien veel watervallen van al het smeltwater. Ook zie je regelmatig nog sneeuw bovenop de bergen liggen.

In Oppdal hebben we wat rondgelopen en boodschappen gedaan. Ook zijn we even naar het toeristeninformatiepunt gegaan om te kijken wat we nu het beste kunnen doen. Waar moeten we zijn voor de safari die we graag willen doen en waar kunnen we dan het beste de tent neerzetten? We kunnen hier gelukkig alle info vinden die we willen hebben en nog meer voor de reis te vervolgen. Erg prettig om wat betere info te kunnen vinden.

We besluiten de tent ongeveer bij Lesja neer te zetten. Dan zitten we al een beetje in de richting van Sandane en we kunnen daarvandaan van alles ondernemen.

Dus we rijden naar Lesja en daar vinden we niet veel. We rijden een stukje door en zien weer een bordje camping, gewoon volgen en we zien wel waar we uitkomen. We vinden een hele kleine camping die er goed uitziet. De voorzieningen zijn erg basis maar wel echt schoon en alles is er wat je nodig hebt. Dus we zetten de tent neer en besluiten hier 3 nachten te blijven staan.