michaelenmarina.reismee.nl

Wandelen in Dovrefjell

Vandaag gaan we lekker op stap. We waren van plan een muskusossafari te doen, maar het regent ontzettend hard, dus dat is geen goede optie vandaag.

We wachten even af en het weer wordt iets beter. Het is droog maar wel nog erg dreigende bewolking. We stappen de auto in en gaan kijken hoe we makkelijk bij Dovrefjell kunnen komen en dan gewoon zelf op pad.

Zo gezegd zo gedaan. We vinden een weg die vrij ver de berg op gaat en parkeren de auto. We vinden een bord met een wandelroute. We hebben (gelukkig) een foto gemaakt van het bord en gaan op pad. Lekker de natuur in.

De grond is erg nat en je zakt soms wel 10 a 15 centimeter weg. Hoe hoger we komen des te minder nat het allemaal wordt. Je kan heel ver kijken en om je heen ontvouwt zich een prachtig landschap. Op den duur zijn we het pad kwijt, tenminste het pad houdt gewoon op met bestaan. Dus we gokken en lopen naar de top om te kijken of we daar nog iets zien.

We stoppen voor een paar foto's te maken en kunnen onze route echt niet meer vinden. We zien wel een ander pad dat naar beneden gaat. Die nemen we maar. Gelukkig heeft Michael zijn GPS horloge om en kunnen we altijd ons beginpunt terug vinden. We dalen met het pad en zien wat vogels, koeien en nog veel meer water. Eenmaal terug naar bij de auto gaan we lekker terug naar de camping.

De route de berg af is ook nog steeds prachtig. Een vangrails kennen ze hier ook niet altijd, dus het altijd spannend om op zo'n weg te rijden.

We hebben de camping in ieder geval weer gehaald, maar we merken wel dat een 4x4 auto wel handig is om hier te hebben.