michaelenmarina.reismee.nl

Op bezoek in Aske (Sandane)

Vandaag gaan we op pad richting Sandane. We gaan op bezoek bij een oud-collega van mij (Marina). Hij is vorig jaar december met zijn gezin vertrokken naar Noorwegen. Aangezien we nu toch een soort van in de buurt waren, dachten we waarom niet langsgaan?

We zijn rond 10:00 gaan rijden. Op advies van Michel hebben we een bepaalde route genomen, de 258 in plaats van het tunneltraject. Volgens hem was dit veel mooier om te zien. Dus wij hebben de afslag genomen naar de 258. Er stond al weg een bord verboden voor vrachtwagens, dus dan denk je al. De weg wordt al snel een zandweg. Als vangrails hebben ze stenen neergezet, niet echt hetzelfde maar ik geloof wel dat het effectief zal zijn.

Het uitzicht wordt al snel in een woord schitterend, echt de moeite waard om deze omweg te nemen. We hebben hier een aantal keer gestopt om foto's te maken, echt heel leuk om dit dan ook weer gezien te hebben.

Eenmaal in Sandane aangekomen hebben we hulp van Michel nodig om zijn huis te kunnen vinden, dus ergens afgesproken en dan gewoon erachteraan rijden.

Na het eten zijn we nog naar boven gegaan naar het uitkijkpunt. Het was wel behoorlijk bewolkt maar de zonnestralen braken er wel doorheen (zie foto). Terug naar beneden zijn we gaan lopen, toch weer een beetje actief voor vandaag.