michaelenmarina.reismee.nl

Van Trondheim verder naar het noorden

Vandaag gaan we verder richting het noorden. Het is deze ochtend weer geen fantastisch weer, helaas. Michael zegt tegen mij, de mensen zullen wel denken dat we alleen maar slecht weer hebben. Maar even eerlijk, we hebben tot nu toe ook al veel regen gehad.

We vertrekken rond 8 uur uit Trondheim. We proberen zo ver mogelijk te komen maar de Polar Zoo is het doel.

Als we even op weg zijn besluiten we maar gewoon door te rijden tot aan de camping bij de Polar Zoo, dat betekend dat we dan pas rond 1 uur 's nachts aan zullen komen.

Als we een paar uur onderweg zijn bereiken we de poolcirkel. Even stoppen voor een leuk fotomoment en een stapeltje stenen maken natuurlijk. Dat is traditie.

Het landschap wordt steeds grilliger en naar mijn mening ook steeds mooier. Heel indrukwekkend.

In de route die we vandaag moeten rijden zit ook nog een ferry, erg leuk voor mij. Gelukkig is het maar een heel kort stukje varen, alleen kost het wel veel tijd.

Ondertussen lijkt het erop dat we de camping pas gaan bereiken om 2 uur 's nachts. Eenmaal aangekomen is het helemaal dood op de camping, wat natuurlijk logisch is. We pakken de dekbedden en proberen wat te slapen in de auto dan maar. Dit was geen goed idee. Zo'n auto zit heel lekker maar slapen is niet echt een optie. Dat weten we ook weer.