michaelenmarina.reismee.nl

Naar Rovaniemi

We hebben heerlijk geslapen na 48 uur geen bed te hebben gezien, dus dat was geen probleem. Het ontbijt is echt eigenlijk geen ontbijt te noemen, zoals de Ier zei, it's not much. Maar goed we eten wat en gaan op weg naar Rovaniemi.

We hoeven maar een uurtje of 4 te rijden of zo, dus voor onze begrippen valt dat reuze mee. Onderweg komen we langs twee grote souvenier winkels. We kijken rond, ze hebben een hoop maar niet echt zoveel als we gehoopt hadden. Michael vind wel geweldige boots voor van de winter. Echt top en natuurlijk een leuke prijs. Ze van leer gemaakt en met wol gevoerd en met vilt ingelegd.

Na een uur in de winkels te hebben rondgelopen gaan we weer verder op pad. Nog een uurtje of drie rijden en dan zijn we bij de camping. Het weer is onderhand weer wat slechter geworden, ja helaas weer regen.

Op de camping aangekomen besluiten we wederom dat we niet de tent gaan opzetten in de regen. We huren een huisje voor twee nachten. Het ziet er allemaal super uit op de camping. Alles is verzorgd, ze hebben natuurlijk ook een sauna. Ja het land van de sauna's is bereikt. Michael is in zijn nopjes en heeft gelijk voor vanavond de sauna gereserveerd.

Nuis Michael lekker aan het koken in de buitenkeuken en ik zit ernaast met de laptop dit verhaal te typen en probeer alles op internet te krijgen. Ze hebben wel internet hier maar de verbinding laat het wel eens afweten.

In ieder geval gaan we morgen een kijken bij de kerstman, misschien kunnen we onze verlanglijstjes alvast afgeven.....

bianca en Ricardo

Oke als je naar de kerstman gaat, willen wij graag .....

ook een heerlijke buitenkeuken en een beetje mooi weer voor jullie, alleen jammer dat dan pas in de winter is.

Geniet van je verslag en ben benieuwd naar alle foto's!