michaelenmarina.reismee.nl

De Kerstman

Vandaag gaan we naar de kerstman. We zijn heel benieuwd en we hopen natuurlijk op een leuke foto.

We hebben lekker uitgeslapen en gaan dus wat later op pad dan normaal. Tja het is vakantie, dus het moet kunnen. We nemen het ervan.

We kunnen het kerstdorp gemakkelijk vinden, dus we zijn er snel. We beginnen met een santa shop die wat afgelegen ligt. Leuke winkel, grappige spullen maar een hoop troep natuurlijk. Maar helemaal niet wat ik had gedacht. Ik dacht toch meer voor in de kerstboom en meer in de kerstsfeer. Maar dat valt een beetje tegen.

We lopen een stukje door, van winkel naar winkel. Uiteindelijk moeten we echt even opletten, we zien namelijk alleen maar winkels en nog steeds geen kerstman. In het midden staat een gebouw met op de toren geschreven Santa is here. Dus we gaan daar maar kijken. Binnen zien we nog meer winkels. Na goed kijken zien we een ingang wat lijkt op een attractie. Entree is gratis, maar je kan niet echt zien wat je nu gaat doen. We zijn benieuwd of dit dan de weg naar de kerstman is, het kan bijna niet anders.

Binnen kom je in een leuk aangeklede route, allemaal mooi om te zien. Op den duur kom je op een punt dat je in de rij uitkomt van op de foto met Santa. De rij is niet heel lang maar het schiet niet echt op. Je kan er ook niet omheen. We besluiten om een stukje terug te lopen en even te kijken wat een foto kost. Nou jullie raden het al, in geen 25 jaar dat ik 25 euro ga betalen voor de kleinste foto, waar je verder ook niets meer mee kan doen. Als je het digitale bestandje wilt kostte het wel 50 euro. De prijzen weten ze wel.

Dus wij zijn ergens over een hekje heen gestapt richting de uitgang. Bijna bij de uitgang staat de volgende rij mensen. Deze staan te wachten om de video te kopen. Jouw video met Santa van wel 5 minuten.

Het dorp is leuk om te hebben gezien, maar de kerstman zie je dus niet echt, alleen als je voor de foto gaat. Verder is het gewoon jammer dat ze zoiets leuks, zo kunnen uitbuiten. Ze weten de prijzen wel.

Wat verder nog heel leuk is om te zien is het postkantoor van Santa. Daar komen alle brieven van de hele wereld die zijn gericht aan de kerstman. Er hangen er een aantal aan de muur, erg leuk om te lezen. Je kan ook hiervandaan een kaart sturen naar mensen, dan worden ze gestempeld met de Santa stempel. Ook kan je kaarten achterlaten die ze dan versturen met de kerst.

Het is leuk om allemaal gezien te hebben, maar een keer is wel genoeg. Ik denk wel dat het in de winter veel leuker is om te zien. Dan heb je natuurlijk de lampjes en de kerstbomen enz enz.

Yvon

Ik heb kaarten verstuurd en ze kwamen pas met de kerst aan ! Wel leuk om daar eens te neuzen, maar idd de prijs weten ze wel ! Heb je nog op de poolcirkel gestaan ?