michaelenmarina.reismee.nl

Rovaniemi

Vandaag staat op de planning om Rovaniemi te verkennen en dan in de middag een bij een huskyfarm te gaan kijken.

De stad Rovaniemi is een kleine stad. Het is ook een vrij nieuwe stad en het wordt ons al snel duidelijk dat het hoogseizoen hier in de winter is. Dan komt iedereen naar de kerstman kijken en een hondenslee tocht maken.

Na een paar uur te hebben rondgelopen is het bijna tijd om naar de huskyfarm te gaan. We zijn iets te vroeg, maar besluiten om alvast te gaan, dan kunnen we wat rondkijken.

We vinden de farm weer makkelijk en we worden gelijk aangesproken. Een vrouw legt ons uit wat het programma is en dat het nog een uur duurt eer ze gaan beginnen. Ook worden we vriendelijk verzocht om buiten het hek te wachten want ze gaan nu dicht omdat ze een aantal mensen moeten terugbrengen.

In de uitleg van de vrouw hoorde we dat de rit die je maakt met de honden maar 1 km is. Verder mag je dan de puppies aaien en je krijgt een video te zien. Wij besluiten niet te blijven.

Voor morgenochtend hebben we een museum op het programma staan. Dus die halen we naar voren en gaan gewoon lekker nu naar het museum. Des te meer tijd we morgen hebben om te reizen op ons gemak.

Het museum is erg leuk. Het gaat over de originele bewoners van delen van de noordpool. Ook over de invloeden van het klimaat hierop. En natuurlijk over de dieren die er voorkomen. Het is een goed opgezet museum waar we wel weer wat hebben opgepikt.

Yvon

Wat zo jammer is, dat ze zoveel euro's vragen om daar op zo'n farm te kijken. We hebben het wel gedaan, maar het is idd niet zo bijzonder.