michaelenmarina.reismee.nl

De overtocht naar Estland

We hebben onze spullen al een groot deel ingepakt gisterenavond. Dan hoefden we iets minder vroeg ons bed uit vandaag. De wekker gaat om 05:45, dat is vroeg voor als je op vakantie bent en dan ook nog eens voor varen! Iets wat ik echt niet leuk vind.

Alles gaat wel lekker en om 06:35 rijden we weg van de camping. We zijn om 07:00 bij de haven en sluiten aan in rij. Het duurt wel even maar hoe langer we de boot nog niet op hoeven, hoor je mij niet klagen.

De ferry vertrekt om precies 08:00 en we gaan op naar Estland. We hebben wel echt zin in Estland, het schijnt wel een leuk land te zijn. Op de een of andere manier houden wij wel van Oostbloklanden.

De ferry zal er drie uur over doen. Dus (voor mij) een lang stuk. De eerste 2 uur moet ik zeggen dat het eigenlijk wel meevalt. Ik ben helemaal niet zo misselijk. We hebben wat rondgelopen in de tax free shop en daarna geprobeerd een zitplek te vinden. Dat was echter onmogelijk. We zijn uiteindelijk geëindigd bij de gokautomaten, daar konden we in het raamkozijn hangen en kijken naar iedereen die z´n geld uitgaf. Wat ons wel opviel is dat een hoop jongen kinderen dit gewoon mochten doen van hun ouders, tenminste ze waren bij de gokautomaten en er was geen toezicht. Raar, bij ons is dat natuurlijk not done.

Na de 2 uur begin ik misselijk te worden. Ik ga nog even naar de WC in de hoop dat een beetje rondlopen helpt, maar nee het wil niet baten. Vervolgens gaan we maar even naar het dek. Dat hiel gelukkig genoeg om de kant te halen zonder over de pot te moeten hangen.

Ik moet eerlijk zeggen dat deze reis wel meeviel, maar ik was toch echt blij toen we aan land gingen.

We hebben de keus uit 2 campings. De ene in Tallin zelf en de andere op 15KM afstand van Tallinn. Uiteindelijk gaan we voor de tweede optie omdat de eerste geen plaatsen heeft voor tenten, dus dat schiet niet op voor ons.

De camping waar we nu staan is helemaal leuk. Het is een heel leuk aangelegd terrein. Er staat bijvoorbeeld een oude schoolbus die is omgebouwd tot sauna, er staat een oude tram met rails waar allemaal zitjes in gemaakt zijn, er is een klein watertje en voldoende ruimte want we staan hier namelijk helemaal alleen.

Dus nu zit ik op mijn tuinstoel in het zonnetje dit verhaal te typen. Ja ja, het is eindelijk zover we hebben de zon gevonden, alleen hopen dat ie in ieder geval een paar dagen wilt blijven.

Morgen gaan we op stap naar Tallinn, dit schijnt een erg mooie stad te zijn. Jullie horen het zo snel mogelijk want we hebben hier internet!!

Reacties

Reacties

roosjes

tof dat de oversteek meeviel weer een leuk verhaal ga zo door veel spas

lotte

Fijn dat het meeviel voor je;-)
En gelukkig eindelijk zon, dat is toch ook wel leuk op je vakantie! Geniet ervan daar!

Yvon

Oh vreselijk ....zeeziek.....voelde me van de week ook niet al te lekker op de Atlantische oceaan !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!