michaelenmarina.reismee.nl

dagje in Tallinn

Vandaag staat Tallinn op het programma. Van wat we tot nu toe gezien en gelezen hebben, verwachten we er veel van. We zullen het zien.

We slapen wat langer dan we eigenlijk gepland hebben, maar het blijft vakantie natuurlijk en ik had gewoon geen zin om de wekker te zetten. Na het ontbijt gaan we op naar Tallinn. De oude binnenstad van Tallinn is de best bewaard gebleven middeleeuwse stadskern. Ook dit staat weer op de lijst van UNESCO.

We hadden een parkeerplaats op het oog net aan de rand van de oude binnenstad. Dit ging allemaal weer erg gemakkelijk. Vanaf de camping was het ongeveer 20 a 25 minuten rijden naar Tallinn.

Als je vanaf de parkeerplaats begint te lopen dan heb je eigenlijk binnen 10 meter het eerste mooie zicht van de stad al te pakken. We zijn lekker gaan lopen en hebben zo alle grote bouwwerken bekeken. Het is een heerlijk stad om in te lopen. Natuurlijk veel souvenir shops maar het is niet irritant veel. Sommige shops hebben zelfs hele mooie dingen die echt de moeite waard zijn.

Voor de lunch zijn we geëindigd bij een Indiaas restaurant waar we echt heel lekker hebben gegeten. Daarna zijn we weer verder op pad gegaan. We hebben nog een kerktoren beklommen en dit keer ben ik wel buiten op rand geweest. Deze was iets minder hoog als de toren in Kopenhagen, maar het uitzicht was heel mooi. Je kan op deze manier ook erg goed zien hoe de stadsmuur vroeger was en wat nu werkelijk binnen deze muren viel.

Na de toren zijn we weer aan het wandelen gegaan. We moesten zo onderhand terug naar de auto om de parkeermeter bij te vullen. We hadden namelijk besloten om in de stad te blijven eten. Bijna alles is tot 20:00 open, dus je kan nog bij een hoop winkels terecht.

Na het vullen van de parkeermeter hebben we even een milkshake gehaald bij de Mac, ja die hebben ze ook in Tallinn, al moet je wel goed zoeken. Daarna zijn we naar een marsepeinwinkel/atelier gegaan voor een workshop te volgen. Michael en ik hebben allebei een roosje leren maken (zie foto).

Van de marsepein hebben we toch wel trek gekregen in meer en zijn we een restaurant op gaan zoeken. We kwamen uit bij een wat chique restaurant, tenminste dat vermoeden we aan de manier waarop de ober naar onze kleding keek..... Korte broek, rugzakken en sandalen, je kent het wel.

Het eten was echt lekker, dus geen spijt van de keuze van het restaurant. Na het eten zijn we zo langzaamaan teruggegaan naar de camping.

Morgen gaan we op pad naar Letland!

roosjes

het begint al erg op een boek te lijken al die verhalen leuk hoor